Tarieven 2025
Per 1 januari 2025 zijn de tarieven weer vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA). U kunt de tarieven bekijken via: allesoverhetgebit.nl. Via Independer (de vergelijkingssite voor verzekeringen) kunt u de lijst van vergoedingen voor tandartsverzekeringen vergelijken: Independer.nl.
Afspraak maken
U kunt bij het maken van een afspraak uw voorkeur aangeven voor een specifieke behandelaar. Waar mogelijk plannen wij combinaties van behandelingen, zoals een afspraak bij de mondhygiënist en/of preventie-assistent in combinatie met de halfjaarlijkse controle of een tandheelkundige behandeling door de tandarts.
Een afspraak maken kan telefonisch tussen 8.30 en 12.00 uur, per e-mail of door langs te komen tijdens onze openingstijden.
Let op: afspraken die niet één volledige werkdag van tevoren zijn geannuleerd of die niet worden nagekomen, kunnen in rekening worden gebracht.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze huisregels.
Intake
De intake (eerste afspraak) is niet hetzelfde als een normale halfjaarlijkse controle. We nemen meer tijd voor u om kennis te maken en u de gelegenheid te bieden vragen te stellen. Daarnaast bekijkt de tandarts uw behandelhistorie en uw gebitsgezondheid wordt uitgebreid onderzocht en besproken. Aandacht voor uw wensen staat hierbij centraal.
Wij hopen u zo op een prettige manier welkom te heten in onze tandartspraktijk.
Afspraakherinnering
De herinneringsmail voor uw afspraak bij de tandarts en/of mondhygiënist(e) is een service en wordt één dag voor de afspraak verstuurd. Het annuleren van de afspraak naar aanleiding van deze herinnering ontheft u niet van eventuele kosten die in rekening worden gebracht.
Uw nota
Infomedics ondersteunt onze praktijk bij de administratie en het versturen van rekeningen. In de meeste gevallen ontvangt u daarom de factuur voor uw behandeling of bezoek via Infomedics.
Na uw behandeling controleert Infomedics of (een deel van) de kosten wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Indien u niet of slechts gedeeltelijk verzekerd bent, ontvangt u een (rest)nota van Infomedics.
Indien uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, ontvangt u de rekening digitaal.
Let op: e-mails van rekening@infomedics.nl kunnen in uw spamfolder terechtkomen. Wij adviseren u om deze map regelmatig te controleren en het e-mailadres toe te voegen aan uw lijst met vertrouwde afzenders.
Heeft u vragen over uw rekening? Neem dan contact op met Infomedics via 036 – 20 31 900 of bezoek www.infomedics.nl.
Voor kinderen tot 18 jaar worden de nota’s in de meeste gevallen direct bij de zorgverzekeraar gedeclareerd en aan ons uitbetaald.
Huisregels
Wij hanteren huisregels in onze praktijk. Wij verzoeken u vriendelijk deze goed door te nemen, zowel vóór uw bezoek als na het maken van een afspraak.
Download de huisregels
Spoedhulp
Voor spoedbehandelingen is dagelijks tijd gereserveerd. U wordt verzocht zo vroeg mogelijk op de dag te bellen als het om een pijnklacht gaat.
’s Avonds en in het weekend is voor spoedgevallen het Tandarts Bemiddelings Bureau bereikbaar, telefoonnummer 020-5063841 of Mondzorgpoli Slotervaartziekenhuis, telefoonnummer 020-5124113 (24/7 bereikbaar).
Garantie
Op een aantal van onze behandelingen geven wij garantie. Onze garantieperioden zijn afhankelijk van het soort behandeling.
Blijkt binnen die periode dat er iets niet goed is gegaan, dan herstellen we dit dus volgens de garantievoorwaarden. U moet immers op ons kunnen rekenen.
Download de Garantietermijnen/garantievoorwaarden in PDF
Klachten
We doen onze uiterste best om u de best mogelijke zorg en service te bieden. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over de zorg- of dienstverlening van uw tandarts of behandelaar of over de praktijkorganisatie. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u het klachtenformulier op onze website invullen.
Onze praktijkcoördinator komt graag voor u in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als blijkt dat uw klacht gegrond is, voeren we onder garantie een nieuwe behandeling uit.
Wij zijn aangesloten bij de ANT en KNMT klachtencommissie.
Download het klachtenformulier in PDF
Algemene Verordening Gegevensbescherming
Tandheelkunde en Implantologie Aemstelwijck verwerkt medische gegevens van patiënten.
Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In ons privacyreglement kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in het privacyreglement opgenomen welke rechten u heeft als betrokkene. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met de praktijk.
Download het privacyreglement in PDF
Verschil mondhygiënist/preventie assistent
Voor het reinigen van uw gebit kunt u door de tandarts verwezen worden naar onze mondhygiënist of preventie assistent.
Wij krijgen regelmatig de vraag van patiënten wat het verschil is tussen deze 2 disciplines.
Een preventie assistent is opgeleid om het tandsteen en plaque boven het tandvlees en 3 mm onder het tandvlees te verwijderen. Dit wordt oppervlakkig tandsteen genoemd. Tevens is hij/zij opgeleid om voorlichting en instructie geven over gebitsverzorging en voedingsgewoonten.
Heeft zich eenmaal tandsteen dieper onder het tandvlees gevormd dan mag dit alleen door een mondhygiënist of tandarts verwijderd worden. Tevens is hij/zij opgeleid om advies en voorlichting te geven over o.a. het ontstaan van cariës, tandvleesaandoeningen (gingivitis en parodontitis) en voedingsgewoonten.