skip to Main Content
Afspraak maken? Neem contact op: 020 - 496 34 16.

Tarieven 2019

Per 1 januari 2019 zijn de tarieven weer vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA). U kunt de tarieven bekijken via: tandartstarieven.nl. Via Independer (de vergelijkingssite voor verzekeringen) kunt u de lijst van vergoedingen voor tandartsverzekeringen vergelijken: Independer.nl.

Inschrijven

Er is geen patiëntenstop, wat inhoudt dat de praktijk openstaat voor nieuwe patiënten.
Voordat uw eerste controle plaats kan vinden , is het belangrijk dat de gegevens van uw oude tandarts bij ons binnen zijn. Middels een door ons op te stellen brief, kunt u uw gegevens opvragen.
Met behulp van de gegevens van de vorige tandarts kunnen we uw behandelhistorie bekijken en is het in sommige situaties niet nodig nieuwe foto’s te maken.

Spoedhulp

Voor spoedbehandelingen is dagelijks tijd gereserveerd. U wordt verzocht zo vroeg mogelijk op de dag te bellen als het om een pijnklacht gaat.
‘s Avonds en in het weekend is voor spoedgevallen het Tandarts Bemiddelings Bureau bereikbaar, telefoonnummer 020-5063841 of Mondzorgpoli Slotervaartziekenhuis, telefoonnummer 020-5124113 (24/7 bereikbaar).

Klachten

We doen onze uiterste best om u de best mogelijke zorg en service te bieden. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over de zorg- of dienstverlening van uw tandarts of behandelaar of over de praktijkorganisatie. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u het klachtenformulier op onze website invullen.
Onze praktijkcoördinator komt graag voor u in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als blijkt dat uw klacht gegrond is, voeren we onder garantie een nieuwe behandeling uit.

Wij zijn aangesloten bij de ANT en KNMT klachtencommissie

Download het klachtenformulier in PDF

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Tandheelkunde en Implantologie Aemstelwijck verwerkt medische gegevens van patiënten.

Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In ons privacyreglement kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in het privacyreglement opgenomen welke rechten u heeft als betrokkene. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met de praktijk.

Download het privacyreglement in PDF

Afspraak maken

Patiënten kunnen hun voorkeur kenbaar maken voor een specifieke behandelaar. In sommige gevallen kunnen combinatie afspraken gemaakt worden (mondhygiëne en/of preventie gecombineerd met halfjaarlijkse controle of tandheelkundige behandeling door de tandarts.)
Niet nagekomen afspraken of afspraken die niet minimaal 24 uur vantevoren zijn afgebeld, kunnen in rekening gebracht worden.

Intake

De intake (eerste afspraak) is eigenlijk hetzelfde als een normale halfjaarlijkse controle. Wel nemen we wat meer tijd om kennis te maken en u de gelegenheid te bieden vragen te stellen. Daarnaast bekijkt de tandarts uw behandelhistorie en uw gebitsgezondheid wordt uitgebreid onderzocht en besproken. Aandacht voor uw wensen staat hierbij centraal.
Wij hopen u zo op een prettige manier welkom te heten in onze tandartspraktijk.

Garantie

Op een aantal van onze behandelingen geven wij garantie. Onze garantieperioden zijn afhankelijk van het soort behandeling.
Blijkt binnen die periode, dat er iets niet goed is gegaan, dan herstellen we dit dus volgens de garantievoorwaarden. U moet immers op ons kunnen rekenen.
Download de Garantietermijnen/garantievoorwaarden in PDF

Uw nota

U krijgt van ons factoringsbedrijf (Famed) een nota toegestuurd. Voor eventuele vragen kunt u Famed bereiken op tel.nr. 0900 0885.

De nota’s van kinderen ( tot 18 jaar) worden voor het grootste deel direct bij de zorgverzekeraar gedeclareerd en aan ons uitbetaald.

Voor volwassenen die bij CV/CZ verzekerd zijn, kunnen wij de nota direct bij  de zorgverzekeraar declareren en zij innen eventueel niet verzekerde kosten bij u. De zorgverzekeraar dient u een inzichtelijk overzicht te sturen van de in rekening gebrachte kosten. U hebt recht op een gespecificeerde nota van uw zorgverzekeraar.

Back To Top